Individuální koučink

"Nejdůležitější je věřit sám sobě, jen tak objevíš svou sílu a dosáhneš svých snů."

(autor neznámý)

 

Nejčastěji se lidé obracejí na kouče, když pociťují nesoulad ve svém soukromém životě a:

  • chtějí dosáhnout lepších výsledků rychleji a kvalitněji,
  • chtějí se dále zdokonalovat,
  • chtějí si lépe plánovat svůj čas,
  • chtějí lépe vybalancovat svůj život,
  • chtějí se naučit prožívat úspěch,
  • chtějí žít bez stresu,
  • chtějí mít větší sebevědomí,
  • chtějí si vážit sami sebe,
  • chtějí řešit konflikty na pracovišti nebo v rodině či s přáteli,
  • chtějí lépe zvládat či řešit partnerskou krizi, problémy s dětmi nebo rodiči,
  • chtějí více zlepšit kvalitu svého života, ale neví jak,
  • chtějí najít svůj životní směr,
  • chtějí nalézt nejjednoduší řešení svého problému,
  • chtějí se správně rozhodnout,
  • chtějí se naučit lépe komunikovat se svým okolím nebo více rozumět lidem ze svého okolí.
  • chtějí zpět získat ztracenou životní či pracovní motivaci,
  • chtějí zvládnout odchod do důchodu s přehledem a vnitřním klidem,
  • chtějí změnit profesi,
  • chtějí se lépe připravit na přijímací pohovor nebo na veřejný projev.

 

Příklady z praxe:

1. Lidé, kteří hledají
nové možnosti v práci
na sobě samém a:
Koučováním lze:
chtějí se dál osobně rozvíjet
  • stanovit si životní hodnoty,
  • stanovit si životní priority,
  • určit oblasti dalšího rozvoje a následné detailní kroky pro další rozvoj,
  • určit oblasti, ve kterých je potřeba se dále rozvíjet k dosažení vytyčených cílů.
chtějí rozvíjet vztahy kolem sebe
  • určit si situace či oblasti, které je třeba rozvíjet a jakým způsobem je rozvíjet,
  • zjistit, čeho a jak má být ideálně dosaženo,
  • zjistit, jakým způsobem zapracovat na sobě samém.
chtějí se naučit pozitivně myslet
  • najít způsoby nebo cesty vhodné pro pozitivní myšlení,
  • stanovit si jednotlivé kroky vedoucí k pozitivnímu myšlení,
  • stanovit si překážky, které se mohou vyskytnout a nápravná opatření, která by jim předcházela.
2. Lidé, kteří se nachází
na životní křižovatce a:
Koučováním lze:
řeší závažná životní rozhodnutí
  • najít optimální řešení a způsob jakým toho lze dosáhnout,
  • určit zdroje, které je potřeba využít v cestě k rozhodování a jak je efektivně využít,
  • najít případné kompromisy.
chtějí změnit zaměstnání
  • stanovit si požadavky nového zaměstnání a konečný výběr zaměstnání,
  • určit si podmínky, které je potřeba dodržet pro získání nového zaměstnání,
  • stanovit si cíle, kterých má být změnou zaměstnání dosaženo,
  • zjistit, zda je současné zaměstnání vhodné, příp. v čem je vnímáno jako nedostačující,
  • určit oblasti seberealizace.
řeší odchod do důchodu
  • určit jakým způsobem využít nově získaný volný čas,
  • určit způsob jak se vyrovnat s velkou životní změnou,
  • určit směr a stanovit cíl hledání nového smyslu života včetně jednotlivých etap, kterými je potřeba v této cestě projít.
hledají smysl svého života
  • stanovit příčiny nespokojenosti dosavadní situace,
  • určit smysl života, hodnoty, vize a životní cíle,
  • určit směr a kroky, které povedou ke kýženému cíli,
  • najít překážky a stanovit ochranná opatření, která by jim měla předcházet,
  • nalézt způsoby jak se mít opět rád a získat pocit životního naplnění.
hledají práci
  • stanovit si životní hodnoty a cíle, způsob jakým toho lze dosáhnout,
  • najít obor podnikání a vhodnou pozici pro seberealizaci,
  • určit si způsob, jak se kompletně připravit na příjimací pohovor k vysněné pozici či firmě,
  • stanovit podmínky, které má ideální práce splňovat.
vybírají obor studia nebo již studují
  • stanovit si životní priority, cíle a předpoklady,
  • zjistit, jaký obor je ten pravý, proč a jak toho dosáhnout,
  • připravit se na příjimací řízení, zkoušky.
3. Lidé, kteří řeší každodenní
starosti nebo hledají vnitřní
stabilitu a:
Koučováním lze:
chtějí najít rychlé řešení jakéhokoli osobního či pracovního problému
  • efektivně nalézt řešení zdánlivě neřešitelných situací,
  • určit si jednotlivé etapy vývoje, kterých by mělo být dosaženo pro dosažení úspěchu,
  • zjistit, jakým způsobem se případné změny projeví na okolí a jak pomoci okolí nové změny bez problémů přijmout, jakým způsobem by okolí mohlo dále pomoci,
  • zjistit pohledy na situaci z různých úhlů pohledů, za odlišných podmínek, za pomoci okolí.
řeší výchovu dětí
  • nalézt chyby, které se ve výchově opakují,
  • stanovit cíl, kterého by mělo být u dítěte/dětí dosaženo,
  • stanovit jednotlivé podrobné kroky, které povedou ke správné výchově a eliminaci chyb,
  • řešit dospívání vážné nemoci či poruchy a způsob, jakým na situaci nahlížet, jak ji řešit (např. hyperaktivita, autismum, anorexie, bulimie, atp.) a jak je psychicky zvládat,
  • řešit konflikty mezi sourozenci nebo mezi dětmi a rodiči, příp. prarodiči, najít příčiny těchto konfliktů a jejich řešení.
hledají správnou životní motivaci
  • stanovit si správné motivy a způsoby, jak si je udržet,
  • nalézt opět smysl života, hodnoty a cíle a způsob jakým jich docílit,
  • nalézt chuť do života, chuť tvořit.
hledají vhodnou relaxaci, uvolnění
  • nalézt příčiny stresu a duševního neklidu,
  • najít vhodné relaxační techniky pro různé podmínky jejich realizace (doma, v práci, na chatě atp.),
  • vypracovat správný time management pro zvládání mnoha povinností v krátkém časovém horizontu.